Roadtrip Melbourne dag 4 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Roadtrip Melbourne dag 4 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Roadtrip Melbourne dag 4

Blijf op de hoogte en volg

05 Januari 2013 | Australië, Melbourne

5 januari
Wow, het was heet vannacht! Om 9.30 werden we badend in het zweet wakker. Omdat het ontbijt beneden al gesloten was, hebben we ontbeten op het station met een smoothie. Blueberry, jammie! Daarna nog een poos in het winkelcentrum rondgelopen opzoek naar een goede nieuwe zonnebril. De zon is hier zo ontzettend veel sterker dan in NL, daar is mijn plastic zonnebrilletje niet tegen opgewassen… Helaas alleen maar merkbrillen kunnen vinden, de goedkoopste was ruim 200 dollar, veel te duur! Melbourne staat bekend om zijn fijne little lanes met schattige boetiekjes, dus hebben we daar ook een poos rondgelopen. Erg fijne vibe!

Vandaag heel veel rondgelopen. Naar een ander winkelcentrum gegaan, waar ze heel gaaf een oude fabriek in het midden hebben geconserveerd. Het was een oude kogelfabriek die je dus vanuit een van de winkels kan bezichtigen. Cool gezicht! We hadden inmiddels weer trek gekregen van het vele rondlopen, dus bij Nando’s een wrap gegeten. Ik wil ook Nando’s in NL!

Daarna weer terug naar de winkels gegaan for some more windowshopping, tot we er genoeg van hadden. Lange wandeling naar Docklands gemaakt, de haven van Melbourne. Toen we moe waren daar een cocktail gedronken, voordat we weer terugliepen naar de stad. We waren een beetje melig, en kwamen langs een winkel die absurd hoge hakken verkocht. Dus een idioot hoog paar aangepast, ik kon er niet eens mee naar de spiegel lopen. Het zag er echt belachelijk uit, ik snap hoe mensen op zulke hoge hakken lopen kunnen!
Daarna naar een Lindt restaurant gegaan, je weet wel, van de chocolade. Gianna nam een hot chocolat (ze kreeg de gesmolten chocolade en melk apart, zodat je het zelf naar smaak kan samenstellen, jammie!) en ik nam een iced chocolat. Daarna deelden we nog een chocolaticecream (dark forest and white vanilla). We waren zóóóó vol toen we weer weggingen…

Daarna kwamen we lang een juwelier die opaalsieraden verkocht. Opaal is typisch Australisch. Gianna heeft daar 2 dezelfde paar prachtige opaaloorbellen gekocht. Één paar voor haarzelf, en één paar voor mij. Vét lief!!!! Ik heb de rest van de dag met een superbigsmile rondgelopen. Inmiddels was het al redelijk laat, maar we zaten nog helemaal vol van alle chocolade, dus we hebben diner bij de Woolworths gekocht (supermarkt). We waren moe van al het lopen, dus zijn toen weer teruggegaan naar onze backpackers. We hadden gezien dat onze bp een skydeck had, dus daar gaan kijken. Vet! Mooie zonsondergang gezien, daar gebleven totdat we het koud kregen. We waren moe, dus zijn een filmpje gaan kijken op mijn laptop op onze kamer, en hebben daar ook gegeten. We waren best heel moe van de hele dag rondlopen, dus we wilden eigenlijk redelijk optijd gaan slapen.

Maar Jason had gezegd dat hij mij cowboyshots wilde laten proberen, maar we hadden er geen tijd meer voor gehad toen hij er nog was. En in de lift van de bp hadden we pamfletten zien hangen dat de cowboyshots in het cafe onderin de bp maar 3,50 waren. En 2 cocktails voor de prijs van 1. Dus we zijn nog even naar beneden gegaan. Piña colada is vet lekker zeg!  Poos zitten kletsen, daarna besloten we een potje te poolen. We werden al een poos in de gaten gehouden door een stel Franse jongens, die daarna tegen ons wilde spelen. Ze waren echt veel dronkener dan dat wij waren (we hadden helemaal niet zo veel gedronken), maar helaas verloren we alsnog . Er waren trouwens echt ontzettend veel Fransen (en Scandinaviers) in onze backpackers, opvallend veel!

We hadden wel weer een beetje energie gekregen, dus besloten nog even de stad in te gaan. Ik dacht dat ik mijn jurkje meegenomen had, maar die bleek ik bij Gianna thuis te hebben gelaten, dus ik had niet echt iets goeds om aan te trekken. Gianna had woensdag dus een vet leuk jurkje gekocht, dus ze zei dat ik die wel aanmocht. Ik dacht dat ik hem nooit zou passen, dus voor de lol probeerde ik hem aan, maar hij bleek superleuk te zijn! Heel zwierig, cool! Vet lief dat ik hem aanmocht, want hij was dus bloednieuw, ze had hem nog nooit gedragen….

Gianna wilde me meenemen naar een Latinclub, omdat Jason me met NYE allemaal latindansen geleerd had. De receptie van onze bp wist er 2, maar toen we er aankwamen waren ze echt vet duur qua entreegeld. De goedkoopste was 20 dollar per persoon! We liepen langs een paar R&B clubs en pubs, maar ook die vroegen allemaal minimaal 15 dollar entree. Stom! Net toen we het op wilden geven (zo boeiend vond ik dansen nou ook weer niet, zoveel geld had ik er niet voor over) vonden we een club die gratis was. Het was erg rustig (waar is iedereen op een zaterdagavond?), maar dat is iig beter dan veel te druk. Na een poosje kwamen er 2 jongens bij ons staan, waar we de rest van de avond mee gedanst hebben. Een van hen bleek half Colombiaan te zijn (Latin dus!), dus we besloten om met z’n alleen toch nog naar een Latinclub te gaan. Zij kenden een andere als de receptie ons verteld had, dus daar naartoe gegaan. Entree was gelukkig ook minder, 12 dollar. Een van de jongens (de niet-Colombiaan) besloot om een of andere reden dat hij toch niet meewilden, dus we gingen met z’n drieën. Gianna is echt een awesome latindancer! Ze heeft zuidamerikaanse heupen, ik helaas niet. Het moet er echt heel stom uitgezien hebben, maar ik heb heel veel lol gehad, en daar gaat het om! Tegen een uur of vier waren we zo moe, dat we besloten om naar huis te gaan. We zouden op tijd naar bed gaan vanavond, maar om half 5 lagen we er pas in. Helaas, mislukt dus ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 18373

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 06 Maart 2013

Down Under and Kiwiland

Landen bezocht: