Earthquake country - Reisverslag uit Lyttelton, Nieuw Zeeland van thebigadventure - WaarBenJij.nu Earthquake country - Reisverslag uit Lyttelton, Nieuw Zeeland van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Earthquake country

13 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Lyttelton

Er is niet zo veel gebeurd de afgelopen week, daarvandaan dat ik al een paar dagen niet meer geupdate heb. Zaterdagavond dus Evelien en Micheal's engagementparty, gezellig! Daarna met Tristan en Helena nog uit gegaan, maar er is niet meer een echt centrum van de stad waar je heen kan gaan. Alle clubs/pub/cafe's in het centrum zijn gesloten of weg of kapot, dus we hadden geluk dat er nog 1 open was. De rest van de avond buiten op het terras over de aardbevingen zitten praten. Gek, er is echt een heel groot temperatuurverschil tussen overdag en 's avonds. Overdag was het iets meer dan 25 graden, 's avonds (oke, 's nachts) had ik ademwolkjes (<3) en was het dus echt koud. Vanaf het cafe weer naar huis gelopen, langs allemaal monumenten.

De volgende ochtend werd ik wakker met een aardbeving. The real Kiwi experience :) Verder niet heel eng, maar wel ontzettend toevallig omdat we het er net de vorige nacht dus heel uitgebreid over gehad hadden. Het voelt een beetje alsof je in een heel hoog gebouw bent terwijl het heel hard stormt. Het was verder ook niet zo'n grote, 3,7 op de schaal van Richter. Maargoed, de rest van de zondag dus heel rustig aan gedaan, we waren allemaal ontzettend moe. Met Tristan naar Lyttleton gereden, waar hij me heeft laten zien waar hij werkt. Leuk, om te zien waar iedereen werkt! Ik ben niet binnen geweest, want het was natuurlijk een zondag, maar toch. Hele mooie uitzichten, hele mooie omgeving!

Maandag moest iedereen weer werken/ naar school, dus was ik alleen thuis. Ik vind het helemaal niet erg, lekker rustig aan gedaan. Helena werkte een morningshift, dus toen ze thuis was van haar werk zijn we samen nog weg gegaan. Naar de botanic gardens, mooi! Een hele mooie rose garden in het midden, gaaf!

Gister weer rustig aan gedaan, 's middags met Evelien naar het Christchurch museum geweest.

Vandaag, oh wat een verrassing, weer een heerlijk rustig dagje gehad. Vanmorgen toen ik nog in bed lag weer een paar flinke shakes gevoeld, maar soms zijn de zo subtiel dat je je een beetje afvraagt of je nou echt iets voelde of dat je gewoon een beetje duizelig bent... Filmpje gekeken, verder niet veel uitgevoerd. Verder gegaan met Helena's legpuzzel, maar dat is lastig! Het plaatje op de doos zegt namelijk niet hoe het eruit moet komen te zien. Wel leuk, een beetje meer uitdaging... Toen Helena en Evelien vanmiddag weer thuis waren, was er een grotere aardbeving. Dit keer niet echt alsof je in een gebouw zit wat rustig beweegt in de wind, maar meer als een grote boink. En het was ook veel korter. 1 grote boink waarin alles bewoog, that's it. De anderen duurden allemaal een poosje.... Hij was weer niet zo groot (3,6) maar vrij ondiep (8 km diep). Er zijn dus zelfs verschillen in hoe aardbevingen voelen!