My 21st - Reisverslag uit Canberra, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu My 21st - Reisverslag uit Canberra, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

My 21st

Blijf op de hoogte en volg

14 Januari 2013 | Australië, Canberra

Vrijdag inderdaad erg weinig uitgevoerd. Will was inderdaad op tijd thuis, maar het was echt bloedheet buiten. En zodra hij thuis was werd hij door zijn werk gebeld dat hij weer moest werken, dus ’s middags niet gaan motorrijden. Gewacht tot Gianna ook thuis was van haar werk, en toen eerst een film gekeken. Dus pas na achten gingen we motorrijden. De lucht was zo prachtig rood, echt een hele mooie rit! Een hoop kangaroos gezien onderweg, zonsop en –ondergang is de tijd dat je ze voornamelijk ziet rondhoppen. Naar een uitzichtspunt gereden, waarvandaan je heel cool alle lichtjes van de stad kon zien. We stonden midden tussen de kangaroos naar het uitzicht te kijken, was écht heel gaaf! Onderweg naar het uitzichtspunt had ik verschillende kangaroos langs onze weg zien zitten/liggen/hoppen, die beesten zijn echt groot! In de auto is het geen pretje om er tegen een aan te rijden (maar het gebeurt vaak, je ziet overal dode kangaroos langs de weg liggen) maar toen ik vroeg wat er gebeurde als je op de motor zit en Gianna en Will heel droog in koor zeiden: ‘then you just die’, vond ik het ineens een stuk spannender :) Gelukkig is Will echt extreem voorzichtig, en helemaal omdat ik acherop zat, maar nog geen 10 minuten nadat we besloten hadden weer naar huis te gaan, hopte er een kangaroo vlak voor ons de weg over. Will moest hard remmen om hem niet te raken, en gelukkig raakten we hem ook net niet. Maar hij was echt extreem dichtbij…
We hadden nog niet gegeten, en het was inmiddels al na 10en. We zouden steak and salad eten, maar dat zou nog minimaal een uur duren, dus we besloten om chickensalad te eten. Met verse warme stukjes kip, jammie! Tegen elven pas klaar met eten. Aan de ene kant vind ik het heerlijk om pas zo laat te eten, aan de andere kant is het vervelend omdat je het gevoel hebt dat je echt vlak na je diner al gaat slapen.

Maargoed, de volgende ochtend redelijk optijd opgestaan en met z’n allen (ja mam, ook ik :)) het huis schoongemaakt voor mijn verjaardag die avond. In de middag naar een grote motorwinkel gegaan, om een nieuwe helm voor Will te kopen. Hij had zijn helm laten vallen, en moest nu dus een nieuwe kopen. Wow, wat een duur grapje! Maargoed, het is wel een hele mooie helm, met een meekleurend vizier. Zoiets als meekleurende glazen in pap’s bril, zodat hij geen zonnebril hoeft te dragen.
Daarna nog even de stad ingegaan, een nieuwe sportbroek gekocht en geluched, en toen weer naar huis. Eten gekookt, en om 7 uur kwamen de eerste gasten voor mijn verjaardag. Het blijft gek hoor, mensen die op je verjaardag komen zonder dat je ze kent :) Hoewel, ik kende Will en Gianna natuurlijk, en Wendy en Matt, en Alana en Ewan, dus ik kende niet helemaal niemand. Maar toch :)Maar gelukkig waren het allemaal hele lieve farmacists, en was het ontzettend gezellig! Eerst lekker uitgebreid gegeten (nacho’s), en daarna had Gianna een verjaardagstaart voor me gebakken. En iemand had zelf tiramisu gemaakt als toetje, dat zelfs zonder dat ze me kende. Súperlekker! Even laten kwamen Matt en Wendy, en die hadden guacemole en chips zelfgemaakt. Zo leuk, het thema was dus Mexicaans, en iedereen had dus wat lekkers meegebracht. Het was echt een prachtige avond, dus tot na enen buiten gezeten. Daarna toch maar naar binnen gegaan, en daar zullen de buren blij mee geweest zijn, want we waren volgens mij behoorlijk luidruchtig. Nog spelletjes gespeeld, voordat ik om een uur of vier denk ik ging slapen.

De volgende dag was ik gebroken! Ik heb de hele dag alleen maar liggen slapen. Ontzettend zonde van mijn zondag, ik weet het, maar ik was zó moe! De hele dag niet gegeten, en om half 8 maar naar bed gegaan. Vanmorgen voelde ik me gelukkig weer helemaal goed. Tot 10 uur in bed gebleven, daarna had ik zo’n rugpijn dat ik er wel uitmoest, maar ik voel me dus weer ‘normaal’ :) Vanmorgen een rondje hardgelopen, jeetje wat is mijn conditie achteruit gegaan! Van 2/3x per weer hardlopen naar 2 maanden niet hardlopen, dat voel je wel! Maargoed, verder lekker rustig aan gedaan. Gewassen, opgeruimd, en mijn blog weer geupdate, heerlijk zo’n dagje!

Gianna was optijd thuis, en we hebben samen mijn reis van Canberra naar Sydney geboekt voor volgende week maandag. Volgende week al :(
Gianna wilde naar de sportschool gaan, maar had toch geen zin, dus we besloten om Mount Ainsley op te lopen. Will zou soon thuiskomen, dus we wachtten op hem om ook mee te gaan. Jeetje, ik was kapot! In NL heb je geen bergen, dus tegen een berg oprennen kan ik echt niet! Ik moest al heel snel opgeven, en was blij dat ik het (lopend) tot de top gehaald heb. En het ergste was dat toen ik boven kwam ik Will en Gianna de trappen op en neer zag rennen. Just for fun, because they had to wait for me. Idiots!
Maargoed, de weg naar beneden wel helemaal gerend, dat is een stuk makkelijker dan omhoog :) Hoewel ik soms wel te snel ging, met name op stijle stukken, waardoor je gaat struikelen. Maargoed, ik heb het gehaald! En hoewel ik nowere near as fast as Gianna and Will was, I'm still proud of myself :) Especially after doing no exercise for nearly two months.

Het is inmiddels kwart over 9, en Will heeft net eten gemaakt, dus ik ga zo eten. Steak met veggies, jammie!

Hopelijk niet teveel spierpijn morgen, maar we zien wel :)


  • 30 Januari 2013 - 16:00

    Ria Loup:

    Hoi hoi feestvierende Thara

    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Was een leuk feestje geloof ik.....!!!
    Ik lees zo af en toe jouw verhalen en begrijp dat je de tijd van je leven hebt daar. Gelijk heb je.....geniet ervan met volle teugen. Hier kan je alleen maar met plezier aan terug denken straks.
    Je bent nu waarschijnlijk net in Nieuw Zeeland aangekomen. Ben benieuwd om ook daar weer van je te horen.
    Ik wens je nog heel veel genieten toe (en denk erom....wel terugkomen he).
    Lieve groetjes
    Ria Loup

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 18368

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 06 Maart 2013

Down Under and Kiwiland

Landen bezocht: