Eerste dag - Reisverslag uit Brisbane, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Brisbane, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg

12 November 2012 | Australië, Brisbane

Om een uur of 10 werd ik al wakker, dat had ik eigenlijk niet verwacht. De ramen staan hier altijd open vanwege de warmte, en het regende de hele nacht. Ook hoor ik hier allerlei vogels en beesten die je in NL niet hebt, dus ik ben veel wakker geweest. Maar rond een uur of 10 ben ik er dus toch maar uit gegaan, mijn backpack uitgepakt, en even lekker gedouched. Daarna hebben we samen ontbeten. Heerlijk, toast met avocado! Toen moest Jason voetballen, dus zijn we naar het sportcentrum gegaan. Het was een indoorwedstrijd, 2x20 min, net genoeg. Ik vond het erg leuk! Toen meteen boodschappen gaan doen. Wat is het leven hier duur zeg! We hebben maar een paar basisdingen gekocht, en waren al 60 dollar kwijt!

's Middags zijn we naar Jane en Fabian gegaan. Daar heerlijk op het balkon Jane's zelfgemaakte cake gegeten. Ik vond het heerlijk weer, maar zij vonden het erg koud. Het waaide flink, maar ik denk dat het toch wel bijna 20 graden was. In de zon dan. Normaal is het stukken heter en benauwder, maar dit is dus wel een goede dag om even te wennen aan het klimaat hier.
We hebben erg gezellig zitten kletsen, maar we moesten om een uur of vier alweer weg omdat Jason en Adam een gig moesten spelen in de stad. Helaas was er erg weinig publiek, maar ik vond het een erg goed optreden! Voor het avondeten zijn we in dat cafe gebleven; ik deelde een heerlijke vegapizza met Adam. Met pompoen, dat kennen we in NL niet!

Op de weg naar huis nog even langs een servicestation gereden, waar we een nieuwe, Australische, simkaart voor mij gekocht hebben. Toen naar huis, waar Adam ook heen kwam. Jason en Adam gingen nog wat spelen, en ik ben er mijn mijn puzzelboekje lekker bij gaan zitten. Erg gezellig!

Om een uur of 10 was ik erg moe, dus maar naar bed gegaan. Mijn jetleg blijkt ontzettend mee te vallen! Ik werd wakker op een goede tijd, en weer moe op de goede tijd...

Vanmorgen om half 8, een half uurtje nadat Jason naar zijn werk ging, mijn bed uitgegaan. Eerst even wat ontbeten, en toen mijn dagverslagen weer bijgewerkt.

Vanmiddag ga ik de stad in. Ik heb de OVkaart van Jason gekregen, dus dat moet helemaal goed komen. Wel hopen dat ik de bushalte nog vinden kan... In de stad meet ik Jane, waarna we samen weer met de trein naar hun huis zal gaan. Daar eten we vanavond.

  • 12 November 2012 - 15:50

    Mamma:

    Hi Thara, erg leuk je verslag, keep up the good spirit! Ik zal Opa en Oma ook even bellen om ze op de hoogte te brengen. Oma had erg met je meegeleefd toen ze er achter kwam dat je zo lang vertraging had. Ze hadden het gevolgd via teletekst!
    Blijf schrijven, wil wil alles weten!!
    Heel veel liefs,
    mamma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 18351

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 06 Maart 2013

Down Under and Kiwiland

Landen bezocht: