Dag 2 en 3 alweer - Reisverslag uit Albany Creek, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 alweer - Reisverslag uit Albany Creek, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 alweer

Blijf op de hoogte en volg

14 November 2012 | Australië, Albany Creek

Jeetje, wat gaat de tijd snel! Ik ben hier alweer 3 dagen, en heb ontzettend veel gedaan! Ik schreef al dat ik hoopte dat ik de bushalte nog kon vinden, helaas lukte dat dus niet :) Ik liep naar totaal de verkeerde bushalte, en toen ik daarachterkwam had ik mijn bus dus al gemist. Helaas moest ik toen dus een uur wachten. Maar het was net naast de shoppingmall, dus dat was niet zo heel erg.

Brisbane is echt een leuke stad, erg gezellig! En ze hebben hele leuke souvenirshops.... :( Ik wil alles kopen! :) Maar ik heb me ingehouden, want alles is hier echt ontzettend duur. Daar heb ik me echt wel een beetje op verkeken, dat het leven hier gewoon veel duurder is. De mensen verdienen ook meer geld, dat wel. Dus ik hoop werk te kunnen vinden, zodat ik ook veel betaald krijg ;) Morgen of overmorgen heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek, spannend! Er is een coffeeshop waar Jane vaak heengaat met haar vriendinnen, waar veel buitenlanders werken. Dus ze ging vragen of ze misschien ook interesse in mij hadden, omdat ik maar 4/5 weken heb. En dat hadden ze misschien wel, dus ik moest maar even langskomen. Anders heeft een vriend van Jason ook een eigen coffeeshop hier in de buurt, dus die heeft misschien ook wel iemand nodig. Jane heeft me een hele leuke rondleiding door de stad gegeven, langs allerlei coole highlight.

Ik heb vandaag een relaxdagje genomen. Lekker mails beantwoorden, blog updaten en vertalen, klooien met foto’s en spelen met de honden. Het is wel erg warm nu! De eerste dagen was het nog bewolkt, maar nu is het een strak blauwe lucht. Gister ben ik met Jane langs de kust gaan wandelen. Ik was een beetje dom, want ik was vergeten om zonnebrand op te doen. Het voelde helemaal niet zo warm, dus ik dacht dat het wel kon zonder. Alleen door de wind voel je niet hoe warm het echt is, dus toen ik thuis kwam was mijn gezicht rood :) Maar gelukkig heb ik nog van die zalf die ik ook steeds op mijn hand smeer, dus dan heb ik ook maar op mijn gezicht gesmeerd. Gelukkig helpt dat wel een beetje, maar het trekt nog wel. Ik kan nu al duidelijk verschil zien op mijn arm waar mijn horloge steeds zit, cool he! Vandaag is het weer erg warm, en hier waait het niet zo als aan het water natuurlijk. Dus het voelt vandaag veel warmer. Gelukkig is de voorspelling dat het droog blijft tot het weekend, dus dat ik goed uit te houden. Als het gaat regenen is het niet leuk meer. Het zijn echt plensbuien, maar het water is warm, dus dat is niet erg. Maar daarna, als de zon weer doorkomt en fel staat te branden, verdampt al het water dus, en wordt het echt heel benauwd en sticky. Maar gelukkig heb ik nu dus nog tot het weekend om aan de warmte te wennen. Zometeen ga ik denk ik in het park hierachter wandelen, schijnt een heel mooi park te zijn. Dit keer zal ik niet vergeten mezelf in te smeren :)


  • 14 November 2012 - 09:17

    Mam:

    Hi Thara,

    Mooi verslag! Ik zou als ik jou was alleen nog even in je profiel zetten dat je nu in AUS bent want er staat nog steeds NL!
    En je verslag is toch al 130 keer gelezen dus mensen leven wel met je mee!
    Ik ga zo naar O&O en daarna naar Wim.
    veel liefs,
    mam

  • 14 November 2012 - 21:27

    Oma Tini:

    Hoy Thara,

    Heb eindelijk door hoe ik op je blog moest komen. Lees nu je verslagen. Leuk he. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Is je hand al wat beter? Hoop van wel want als je aangenomen wordt bij je baantje is dat wel zo fijn. Hier gaat alles z'n gangetje. OOk hier is het mooi weer, zowaar vanmiddag in het zonnetje buiten gezeten en dat voor 14 november.
    Verder heb ik niet zoveel te melden, maak niet zoveel mee.
    Thara de groetjes aan je huisgenoten en hoor wel verder van je.

    Nog heel veel plezier.

    Kus Oma Tini

  • 15 November 2012 - 02:15

    Mam:

    Helemaal goed, je hebt de juiste landen ingevuld!
    Succes met je job-interview en laat ons gauw maar weer weten!
    xxxx
    mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 18373

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 06 Maart 2013

Down Under and Kiwiland

Landen bezocht: