Lots and lots of water... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Lots and lots of water... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Lots and lots of water...

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2012 | Australië, Brisbane

Wow, de stormen zijn hier heftig! Gisteravond lukte het eindelijk om te Skypen met pap en mam, totdat de storm kwam die ervoor zorgde dat internet ermee stopte. Internet is in heel Australie vrij slecht, vergeleken met de rest van de wereld, maar tijdens heftige buien stopt hij er dus helemaal mee. Het was eigenlijk best gek, want het zag hier nog zonnig en blauw, toen Jason belde om te vragen of ik alle (buiten)deuren dicht wilde doen omdat hij al midden in de bui zat. Hij was weer voetballen, ongeveer een kwartier rijden van hier. Tijdens het rijden naar huis was hij de bui steeds voorgeweest, maar toen hij thuiskwam, barstte het hier ook los. Het is echt niet voor te stellen hoeveel water er uit de lucht kan komen, en wat een gigantisch kabaal dat maakt. Jason had speciaal de auto op het pad gezet, onder de bomen, omdat hij al voorspelde dat het zou gaan hagelen. En dat deed het inderdaad. Geen kleine balletjes als in NL, maar 2 cm grote ijsballen. Ik wilde er een foto van maken, maar toen ik mijn camera te pakken had (ongeveer 10 seconden later) was alles al gesmolten. Want het blijft erg warm buiten, hoe heftig de buien ook zijn. Daarom vind ik de buien hier ook helemaal niet zo erg. Buien zijn niet zo guur en vies en koud als in NL iig!

Toen de bui een beetje ging liggen, zijn we in de auto gestapt naar de churchthing. Het is een route met heel veel heuvels (bergen bijna :)) dus het gaf een heel mooi uitzicht over de stad. Het was helemaal donker, en dan overal schichten onweer in de pikzwarte lucht. Echt heel mooi! Dat churchthing viel eigenlijk erg tegen, Fabian had gezegd dat het speciaal voor jonge mensen was. Maar dat jong hadden we iets letterlijker moeten nemen, het waren allemaal 12 jarigen daar! Jason en ik zaten elkaar soms echt aan te kijken van 'riggggggghhht'. Ach, heb ik dat hier ook eens meegemaakt. Wat hij te vertellen had, was ik het opzich wel mee eens. Alleen noemt hij het anders. Hij zei bijvoorbeeld dat je je hopes and dreams op moet schrijven in je prayjournal, zodat je het niet vergeet. En zodat je later terug kan zien wat God allemaal al voor je gedaan heeft. Ik zou zeggen dat je je hopes en dreams op moet schrijven in een gewoon journal, zodat je later terug kan zien wat je zelf al allemaal bereikt hebt. Maargoed, de strekking is dus hetzelfde.

Toen weer naar huis gegaan (het was al 8 uur) en eten gemaakt. Hambreadrolls with raw veggies. Jammie! Het is een soort groot plat brood (wat we ook als pizzabodem gebruikten van de week) waar ik avocado, wortel, bleekselderij, tomaat, champignon, paprika, ui en courgette op deed. Met een paar plakjes ham, en dan oprollen als een burrito. Echt heel lekker!

's Avonds nog een filmpje gekeken, en toen waren we beide erg moe, dus zijn we gaan slapen.

Het is nu weer erg warm en onbewolkt, alsof er helemaal niets gebeurd is. Hoewel, in de tuin zie je het wel. Er ligt een heel modderspoor door de tuin... Jason had van het weekend de hele tuin helemaal netjes aangeveegd, nu kan hij dus weer opnieuw beginnen :)

Zometeen, over een paar uur want nu is het te warm, ga ik maar eens naar het winkelcentrum om boodschappen te doen en mijn bankaccount te openen. Het is nu half 1 's middags, ik denk dat ik zo maar eens iets te lunchen ga maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 18356

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 06 Maart 2013

Down Under and Kiwiland

Landen bezocht: