Amazing art - Reisverslag uit Brisbane, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Amazing art - Reisverslag uit Brisbane, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Amazing art

Blijf op de hoogte en volg

18 November 2012 | Australië, Brisbane

Gisteravond, tijdens het tv kijken, werden er al waarschuwingen voor storm in de Brisbane-area uitgezonden. Maar wow, dat was niet overdreven! Ongelovelijk, hoe hard het hier kan regenen en onweren! Vanmorgen dus ook pas laat mijn bed uitgekomen (9:00), wat heeft het voor nut om op te zijn als het toch zulk slecht weer is? Het blijft me verbazen hoe snel zo’n bui ook weer overtrekt, dan is het meteen weer blauw. Ik heb geen idee waar al het water blijft, maar met overstromingen hier in Jasons huis valt het nog erg mee!

Zometeen (11:00) gaan we weer naar CFA (Cup From Above). Daar is een artiest die echt hele gave schilderijen maakt, en ze daar ook verkoopt denk ik. Ze is spastisch, zit in een rolstoel, en kan haar armen niet echt bewegen. Echt heel gaaf hoe ze toch zulke prachtige schilderijen kan maken! Jane en Fabian zouden ook komen denk ik. Vanmiddag gaat Jason weer voetballen (ik geloof 3 wedstrijden achter elkaar, de idioot!) en vanavond wilde Jane graag dat ik met Jason naar some churchthing zou gaan. Geen idee wat het is, maar ik vind het wel leuk om hier ook eens te zien hoe het allemaal gaat.

Ik probeerde gisteren geld op te nemen met mijn pinpas bij de ATM, maar die bleef maar weigeren. Wat ik ook aanklikte; cheque, savings of credit. Ik weet niet goed wat het allemaal betekent (in NL heb je geen keus, daar komt gewoon geld uit de muur als je het nodig hebt ;) ) maar ze werkten allemaal niet. Daarna geprobeerd om te pinnen bij CFA, maar dat deed hij ook niet. Vannacht bedacht ik me ineens dat ik mijn pinpas waarschijnlijk moet activeren, omdat hij standaard uit staat voor landen buiten Europa. Ik dacht eigenlijk dat de mevrouw bij de bank dat al gedaan had toen ik mam machtigde over mijn rekening, maar niet dus waarschijnlijk.

Wow, dat was gaaf! Dat meisje at CFA was echt cool! Ze maakt zulke mooie schilderijen, terwijl ze eigenlijk niet eens Jasons visitekaartje kon aanpakken door haar handicap, hoe houdt ze haar kwast dan vast? Jason en Adam kochten beide een schilderij van haar, ze was echt heel erg vereerd! En mijn eerste proper coffee gedronken vandaag. Wow, wat een verschil met koffie in NL, dit is echt súperlekker! Jason gaat vanavond met Adam bellen, om te vragen of ik er misschien ook voor een paar dagen in de week mag werken. Gewoon om het te leren, en omdat het mooi staat op je cv, ik denk niet dat ik betaald krijg. Maar daar gaat het ook helemaal niet om, het is gewoon zodat ik iets te doen heb deze komende 4/5 weken.

  • 18 November 2012 - 10:04

    Oma Tini:

    Hoy Thara,

    Leuk je berichtjes uit Australie te lezen. Had je wel een paar dagen gemist, maaar toen kwamen er 3 verslagen achterelkaar.
    Zo te lezen vermaak je je uitstekend en ga je veel uit. Meer dan in Nederland he?
    Hier begint het nu ook kouder te worden echt de donkere wintermaanden. Mistig en triest.
    Verder heb ik niet veel te melden. Maak niet zoveel meer mee.
    Krijg vanmiddag visite van mijn zusters, gebeurt ook niet al te vaak.
    Nou Thara nog heel veel plezier en blijf je volgen.

    Knuffel Oma Tini

  • 18 November 2012 - 22:20

    Myrthe:

    Hoi!

    Leuk om jouw verhalen te lezen Thaar! En je houdt ook nog eens per dag bij:)
    Nu nog Skypen! (vanaf morgen in mijn kamer!)

    Heb t leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 18373

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 06 Maart 2013

Down Under and Kiwiland

Landen bezocht: