It's been a week... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu It's been a week... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

It's been a week...

17 November 2012 | Australië, Brisbane

Ik ben vandaag officieel een week in Australie. Wow, wat is de tijd snel gegaan! Vandaag eerst wat in de tuin gewerkt (een tuin vol palmbomen is heel tof, maar het heeft wel onderhoud nodig), en daarna geprobeerd te skypen. Helaas lukte internet weer eens niet op mijn laptop, hopelijk morgen meer geluk. Het weer werd ook steeds slechter, en net toen Jason ging hardlopen, barstte er een gigantische bui los. 33 mm in 10 minuten. Wow, dat soort plensbuien heb je in NL niet! Jason kwam echt doorweekt en druipend thuis, maar de temperatuur is nogsteeds goed, dus het is niet zo erg.

Toen de bui over was, zijn we naar de winkels gegaan, en hebben we lunch gekocht bij Nando’s. Dat is een soort takeaway, maar dan met alleen maar kip-dingen. En niet zo als de McDonalds oid, het heeft echt kwaliteit. We namen beide een pitabroodje (naja, brood), met dus vers gegrilde kipfilet, sla, tomaat, komkommer en hun speciale saus. En patatjes, met chillizout, ook erg lekker! We hebben het mee naar huis genomen om het op de bank, tijdens het Alias (tvserie) kijken, op te eten. ’s Avonds kwam Adam, in het cafe van een vriend van Adam (ook Adam :)) was een minigig. Jason en Adam namen hun gitaar mee, om ook een beetje te kunnen spelen. De coffeshop heet ‘Cup From Above’ en is echt een heel gezellig klein cafeetje bekend om zijn goede kwaliteit koffie en koudeperskoffie (een soort koude koffie, met een smaakje. Een soort ijskoffie, maar dan zonder ijs dus :)). Als een huiskamer, met een bank en lekkere luie stoelen. Eerst speelden de girls (Bree & Tess, 2 zussen), ze waren erg goed! Later gingen Adam, Adam en Jason ook meespelen. Dat was zo cool! Gewoon een beetje inproviseren, maar het klonk zó goed! Echt heel gaaf, dat mensen dat zo allemaal ter plekke kunnen bedenken! Daarna gingen Jason en Adam zelf ook spelen. Tot zowel Jason als Adam’s snaar knapten, toen moesten ze stoppen…

De storm was in volle hevigheid losgebarsten. Het kwam écht met bakken uit de hemel, uren achter elkaar! Ook heel veel onweer, flitsen en gedonder! Het was zo veel regen, dat de staten overstoomden… Ik heb er een paar filmpjes van kunnen maken, maar door het trage internet kan ik ze nu niet uploaden helaas… Het was een beetje stom, want ik moest best nodig plassen (door de regen dus) maar om naar het toilet te gaan, moest je eerst naar buiten. Toen moest ik het dus ophouden de hele avond :)