Spierpijn! - Reisverslag uit Albany Creek, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Spierpijn! - Reisverslag uit Albany Creek, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Spierpijn!

Blijf op de hoogte en volg

20 November 2012 | Australië, Albany Creek

Gister was is echt heel erg moe, toen ben ik zelfs 's middags nog even op de bank in slaap gevallen. Ik dacht dat het door de hitte kwam, maar toen Jason thuis kwam zei hij dat hij de hele dag ook echt heel erg moe was geweest. Zal wel een druk weekend geweest zijn dus (hoewel het niet zo voelde). Vandaag is het een stuk minder warm (23 graden, bewolkt), maar nogsteeds erg lekker. Ik loop de hele dag alleen maar in korte broeken met een t-shirt. Ik had ook heel veel hemdjes meegenomen, maar daar is het eigenlijk te zonnig voor. En dan bedoel ik niet te warm, maar de zon is te fel om met blote schouders rond te lopen buiten. Nu is de zon minder fel, dus nu heb ik wel een hemdje aan. Mijn schouders een beetje laten wennen, zodat ik straks ook in hemdje rond kan lopen in de felle zon. Vet schattig trouwens! Als mensen hier gaan wandelen/hond uitlaten/boodschappen doen, hebben ze eigenlijk altijd een hoed op. Maar de kinderen op school dus ook, als ze buitenspelen. Vet schattig gezicht, in schooluniform met allemaal zo'n zelfde hoedje op.
De schooluniformen voor de kindjes zijn nog schattig, maar voor degene in highschool zijn ze echt afgrijselijk: http://cavroadshs.eq.edu.au/wcms/images/stories/images/formal%20uniform%20-%20group.jpg en http://www.flickr.com/photos/mountaintrekker/6537746173/sizes/m/in/photostream/
Zo lopen ze er echt bij! Ik ben zó blij dat ik hier niet naar school hoefde, jakkie!

Het is gelukt met het openen van het bankaccount. Domme vrouw die me daar hielp trouwens. Ze had mijn paspoort, en zag dat ik uit Nederland kom. Zegt ze: 'Oh, you're from Holland, so English is your mother tongue aswell?' Gekke eilanders, ze denken dat iedereen Engels spreekt! Eigenlijk wel grappig, dat er al meerdere mensen geweest zijn die vroegen welke taal we eigenlijk spreken in NL. Maargoed, bankaccount is dus geopend, ik krijg morgen of overmorgen mijn pasje thuisgestuurd.

Meteen wat boodschappen gedaan. Een pak melk, 2 flessen limonade en een 4pack gingerbeer. Dat klinkt alsof het wel meevalt, maar het was echt heel zwaar! Melk zit in 3literpakken, en de limonade in 2literflessen. En de gingerbeer in glas. Wow, dat was echt heel zwaar om weer mee naar huis te zuilen. Het is normaal iets minder dan een kwartier lopen, maar ik heb er ruim 20 minuten over gelopen. En nu heb ik spierpijn in mijn armen en schouders :)

Ik ben nu wat aan het wassen, het is niet heel warm maar wel redelijk zonnig. Bijna geen wind, dus ik hoop dat het een beetje droogt. De luchtvochtigheid is nu iig beter dan gister (gister 80%, nu 30%).

's Avonds weer lekker zelf pizza gemaakt, en daarna tv gekeken. Weer heel wat wildlife in de huiskamer voorbij zien komen :) Een mier van niet overdreven ruim 2 cm groot, het zag er bijna uit als een tekenfilm beestje, zo groot. En daarna zag ik ineens een grote zwarte schaduw over de muur schieten. Ik dacht dat het een lizzard oid was, maar toen we opzoek gingen was het een gekko. Vet schattige beestjes trouwens! Door de schaduw leek hij veel groter, want hij was maar 10cm oid. Ze doen mensen niets, en eten alle muggen op. Dus Jason heeft hem lekker laten zitten. Ik ben echt heel vaak gestoken, voornamelijk in mijn voeten. (11x links, 3x rechts) Heel gek, overdag voel ik er niets van, maar 's avonds gaan ze jeuken...

We waren allebei best heel erg moe, dus optijd naar bed gegaan...


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 18358

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 06 Maart 2013

Down Under and Kiwiland

Landen bezocht: