Wallaby - Reisverslag uit Albany Creek, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Wallaby - Reisverslag uit Albany Creek, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Wallaby

04 December 2012 | Australië, Albany Creek

Wow, wat een dag! Allereerst: gefeliciteerd aan pap, het is zijn verjaardag vandaag! :D

Vanmorgen om 9 uur kwam Adam me al ophalen om de bergen in te gaan. Daar is een soort 'rainforest', waar het best koel blijft als het erg heet is buiten. En heet was het vandaag, pfffff....
Eerst een wandeling van 3 kwartier door een prachtig rainforest, met alle bijbehorende tropische geluiden. Niet heel veel wildlife gezien, op een hoop vogels en (grote) lizzards na. En mijn eerste wilde Wallaby! Vet he! Helaas was hij te snel weg om er een foto van te maken...
De wandeling eindigde bij een waterval. Of iets wat een waterval zou moeten zijn iig, want er was niet heel veel stromend water. Het risico op bosbrand was dan ook 4/6, vanwege de droogte en hitte vandaag. Maargoed, omdat de waterval zo droog was besloten we hem te beklimmen. Of af te dalen eigenlijk, want we begonnen dus bovenaan...

Een prachtig plekej gevonden (het hele ding van ongeveer 500 meter hoog, dus we zijn uiteraard niet helemaal naar beneden gegaan), en daar zitten lunchen. Een heerlijk sereen stil plekje, wow. Alle geluiden en alle wildlife om ons heen, bijna magisch. (Beetje jammer dat er veel steekbeesten waren die ons maar bleven steken...) Na een poosje kwamen er meer mensen op het idee om over het hek te klimmen, dus toen zijn we maar weer weggegaan, toen werd het irritant. Weer 3 kwartier teruggelopen, echt héél mooi! Pas toen we uit het bos kwamen voelden we hoe heet het eigenlijk was. Toen we bij Adam thuis weer aankwamen, tegen een uur of half 3, was het inmiddels 34 graden. In huis.... Gelukkig heeft hij airco, dus die meteen vol aangezet. Dat is echt heel fijn, maar wel balen toen ik weer naar huis moest omdat hij moest werken. Als je uit de airco de buitenlucht instapt, is het dubbel zo heet!

Jason is voetballen, het is inmiddels kwart over 8, dus ik heb de hele middag de tijd gehad om mijn blog te updaten. Helaas zijn de foto's niet zo mooi geworden, ik mis mijn goede camera :(