Hippietown - Reisverslag uit Maleny, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Hippietown - Reisverslag uit Maleny, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Hippietown

26 November 2012 | Australië, Maleny

Wow! Dat was echt een heerlijke dag! Jason had vrijdag gewerkt, zodat hij gister de hele dag vrij was om leuke dingen te doen. Eerst heb ik flink uitgeslapen (half 10), ik voelde me niet zo lekker. We zouden met de honden naar het strand gaan, maar omdat we zo lang waren blijven liggen, zijn we de ochtend thuis gebleven. ’s Middags zijn we weer naar een sportwinkel gegaan, dit keer eentje alleen voor voetbal. Daar gelukkig goede schoenen gevonden. Daarna nog even snel boodschappen gedaan, en toen we thuiskwamen zat Adam al bijna een half uur op ons te wachten. Oeps! Toen snel omgekleed om naar het strand te gaan. Mijn eerste echte Australische strand, zo vet! Het is echt heel anders dan in NL! De kleur van het zand, de kleur van het water. Het zand maakt hier een gek geluid als je er op loopt, en het is heel warm. Ook het water is heel warm, en heel zout. Ik voelde het echt helemaal prikken in mijn neus. Helaas waren er zo goed als geen golven, maar toch lekker kunnen zwemmen. Af en toe een grote golf tussendoor, maar niets spectaculairs. Na ongeveer anderhalf uur in het water zijn we er weer uitgegaan, om door te gaan naar Maleny. Wat een mooie route! Wow, echt heel gaaf! Een beetje een combinatie tussen wat ik gezien heb van Engeland, Ierland en Zweden. Echt mooi! Toen koffie gaan drinken in het meest verlate dorpje van heel Australie (nou, dat viel wel mee, maar het was echt superstil overal!) en toen door naar Maleny naar de Upfront Club, waar ze zouden spelen. Het is echt heel anders dan waar ze normaal spelen, het was een soort restaurant/eetgelegenheid waar het meer achtergrondmuziek was wat ze speelden. Met allemaal oude hippies. Wel ontzettend grappig om te zien, al die 50+ hippies :) We gingen eerst wat eten bestellen, maar het duurde echt heel lang voordat het eten kwam! Pas een kwartier voordat ze moesten spelen kwam het eten, dus ze moesten het echt heel snel wegwerken. We zaten helemaal achteraf, in een soort achtertuin, omdat het hele restaurant helemaal vol was. Maar we waren vergeten om een trui/vest/lange broek mee te nemen, dus het was best heel koud. Vooral omdat we niet gelunched hadden, we dus honger hadden, en het koud was. We bleven maar gapen… Gelukkig was het eten wel goed eten. Jason had een Thaise curry, Adam had pasta en ik had pompoencake met salade met famous Maleny avocado oil. Lekker!
Het was een openmicnight gister, dus ze hadden maar een kwartiertje, maar het klonk echt heel goed! Een stuk beter dan in The Music Kafe, wat een goede geluidstechniek toch een verschil kan maken…
We zouden optijd weer naar huis gaan, omdat Jason vandaag weer moest werken, maar toen kwamen we Tess en Bree tegen. Tess speelde (zong eigenlijk) ook op de openmicnight, dus we hebben gewacht op haar. Om een uur of half 10 weer naar huis gereden, om ongeveer half 11 waren we pas weer thuis.