Aussie Style BBQ - Reisverslag uit Brisbane, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Aussie Style BBQ - Reisverslag uit Brisbane, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Aussie Style BBQ

Blijf op de hoogte en volg

01 December 2012 | Australië, Brisbane

Vanmorgen was ik redelijk optijd wakker, half 9, maar ik viel weer in een hele diepe gekke droomslaap, en schrok om 10 uur pas wakker. J&A stonden in de keuken al druk te overleggen, want ze hadden zin om te gaan BBQ’en. Dus een boodschappenlijst gemaakt, naar de supermarkt gegaan, en daarna naar een hele mooie plek aan de rivier. Eerst gezwommen met Jason, toen Adam het eten klaarmaakte. We hadden SUPERlekkere steak, lam-feta worstjes en uien van de BBQ. We hadden er nog een hoop dingen bij, dus we zaten na het eten alle drie echt supervol!
Jason en Adam wilden nog gitaar spelen, dus een mooi plekje aan het water gezocht. Daar hebben ze nog een uurtje zitten spelen. Was cool, we keken dus uit op de rivier waar Jason en ik eerder in gezwommen hadden, en we zagen schildpadden. Ik heb dus tussen de schildpadden gezwommen, zo cool!
Adam moest om 3 uur weer werken, maar Jason en ik hadden zin in ijs :) Dus hebben we Adam hier thuis afgezet (daar stond de auto nog) en zijn we naar de ijswinkel gegaan. Een hele grote bak ijs met chocoladeijs, blueberry pannacotta en coffeealmondchocolat icecream gevuld. Toen naar huis gereden, en voor de tv heerlijk een bak ijs zitten eten.JAMMIE! Het was inmiddels een uur of 4, en we waren beide erg moe, dus zijn we een (late) siesta gaan houden. Tegen een uur of half 6 werd ik weer wakker, en heb ik nog een hele poos met pap en mam zitten skypen. Tegen een uur of 7 kwamen Jane & Fabian nog even langs. Het is nu half 8, ik denk dat Adam zo ook wel zal komen….

Iets na achten kwam Adam dus ook, en zijn we op weg gegaan naar de stad. We reden van een stijle heuvel af, en toen we beneden kwamen stond er ineens een agent midden op de weg, die Jason van de weg haalde. We moesten meekomen. Ik dacht dat het een random alcoholcontrole oid zou zijn, het was tenslotte zaterdagavond, maar helaas. Hij was met een lasergun geflitst, hij reed 80 waar je 60 mocht. Maar het was van een heuvel af naar beneden, op de grote weg zonder huizen. Echt heel flauw dus, maargoed… Het was een dure avond: $220 voor de boete, 10 dollar per drankje (in totaal hadden we 8 of 9 drankjes) en $10 pp entree voor de gig. 330 dollar in 1 avond er doorheen gejaagd. Wow, wat een geld! Wel een ont-zet-tend fijne avond en nacht gehad. De gig was echt lekkere muziek (reggae dus, ik begin het nu écht heel leuke muziek te vinden). Veel gedanst, maar helaas was het erg druk en vol, dus stonden er de hele tijd andere mensen tegen je aan te dansen, dat was wel een beetje irritant! Maargoed, om 12 uur sloot de tent, dus zijn we weer naar huis gereden. Nog even tv gekeken, en toen ging Jason slapen. Na drieen ging Adam ook naar huis, en ben ik ook naar bed gegaan. Vannacht ontzettend onrustig geslapen… Geen idee hoe ik het gedaan heb, maar mijn hele dekbed is uit zijn hoes gekomen. Vanavond maar eens kijken of ik dat weer kan fixen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 18373

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 06 Maart 2013

Down Under and Kiwiland

Landen bezocht: