Ik loop achter! - Reisverslag uit Canberra, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Ik loop achter! - Reisverslag uit Canberra, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Ik loop achter!

Blijf op de hoogte en volg

01 Januari 2013 | Australië, Canberra

Jeetje, ik zie dat ik echt al véél te lang niet meer geupdate heb! Ik zal proberen weer zo ver mogelijk jullie bij te praten, maar er is zó ontzettend veel gebeurd de laatste tijd dat het een paar lange posts zullen gaan worden ;)

Laten we beginnen bij het begin; vanaf waar ik gebleven was tot de roadtrip naar Melbourne...

29 december
Ik heb vandaag op Gianna’s mobike gereden! Echt ubertof! Eerst legde Will alles nog een keertje uit (ik heb vorig jaar 1 motorles van Arno gehad, dus wist nog een beetje hoe alles werkte. En dat was maar goed ook, want ik kon alle namen niet uitelkaar houden hoe hij alles noemde ;) ) Iig, eerst dus met z’n drieen naar een parkeerterrein gereden (ik bij Will achterop, Gianna op haar bike). Daar dus gereden en geoefend met schakelen en (hard) remmen. Het voelde als een echte aussie experience; terwijl we aan het rijden waren zagen we dat er op nog geen 20 meter afstand van waar we onze spullen gelegd hadden een grote groep kangaroos zat. Will en ik probeerden hoe dichtbij we konden komen, en toen we op een meter of 5 afstand waren, hopten ze weg. Op de motor, ontzettend warm, en kangaroos weg zien hoppen. Hoe tof en uberaussie is dat?  Motorrijden was dus uberawesome! Ik voel me zóóóó cool! Na het zelf rijden met een grote omweg (awesome lookoutpoint, lekker ijsje gegeten) naar de library gegaan, daar waren Fabian&Jane met Tia Elena en Wendy. Will en Gianna namen Tia Elena mee voor een ritje achterop de motor, dus ik bleef bij de rest.

Het was zaterdagavond, en ze wilden naar de kerk, maar wat een geregel is dat zeg, met z’n allen naar de kerk gaan. Nouja, niet met z’n allen, alleen de Garcia’s en Tia. Uiteindelijk geregeld dat Jason iedereen met de auto van Will op zou komen halen, en naar de kerk gaan. Gianna ging met de motor naar de kerk, and Will and I went for a ride on his mobike. I loved it! Motorrijden is echt awesome! Het is een sportmotor, met belachelijk veel power (0-100 in 3,2 seconden oid). Maar het was echt awesome! Vandaag wel flink spierpijn in mijn armen, nek en schouders, van het naar voren leunen, maar het was het écht waard! We zijn naar een gave lookout gereden, kinda like Mount Coo’tha in Brisbane.

Het was inmiddels al na zessen, en we hadden nog niet eens lunch gegeten. De rest van in de kerk, dus Will en ik zijn samen de pub ingegaan en hebben heerlijke pizza gegeten. Awesome, in je motorkleren een pub binnenlopen, iedereen kijkt naar je ;)
Toen weer naar huis gegaan, waar Jason en Gianna inmiddels alweer waren. Omgekleed, en toen weer naar Wendy’s gereden, want Matt gaf een cocktailparty. Uiteidelijk tot 12 uur gebleven, toen hadden we het echt gehad. Hier thuis ons eigen feestje voortgezet; met Cubaanse Mojito’s en YouTube. Anyway, pas tegen drieeen ging ik naar bed.

30 december
Vanmorgen een allgirlsbrekky. Eerst naar Wendy’s gereden, waar we Tia, Wendy en Jane ophaalden. Toen naar een vet schattige kleine tearoom, waar we konden kiezen uit 300 soorten thee. Wow, dat was lastig! Ik nam uiteindelijk Chai Vanilla. Jammie! Een ik at een lemonmerengue-pie. Wow, dat was echt superlekker, met teainfused lavenderwhippedcream. Heel bijzonder! Wendy had potatosoup met kamille, Jane had een super lekkere applerhubarbcrumble en de rest had scones met jam and clotted cream. Alana, Gianna’s friend was er ook. Gek, in NL zal dat niet zo snel gebeuren, dat als je op pad gaat met je familie, er ook een van je vrienden komt. Maar hier is dat dus heel normaal. En Alana is echt heel cool, dus het was heel gezellig! Na ons ontbijt (maar het was dus al 11 uur) naar allemaal vet schattige winkeltjes gegaan. Paar mooie souvenirs gekocht, voor in mijn ‘eigen huis’ 

Daarna gaan lunchen in de pub. Gianna en ik deelden een open chickensandwich and chips, jammie! Toen weer naar huis gegaan, en met z’n allen tv gaan kijken.
Matt kwam Wendy, Tia Elena, Jane en Fabian tegen een uur of acht ophalen, en daarna besloten we dat we Will’s famous chicken wilden eten. Maar dat moest nog gemarineerd worden, en een uur in de oven, dus Will, Gianna, Jason en ik aten pas laat. Het was erg gezellig, dus we bleven kletsen aan tafel. Om middernacht zaten we nog aan tafel  Will maakte mojito’s (jammie), bourbons (oeh!) en de avond eindigde met Gianna en ik die Blue Curacao shots met limoen en citroen shots dronken. Gianna en ik waren op Jasons bed gaan liggen, dus toen Jason naar bed wilde, werden we weggestuurd. Ik was nog druk in gesprek met Gianna (damn, ik ga echt veel praten als ik wat gedronken heb) maar we gingen toch maar slapen toen we zagen hoe laat het eigenlijk was: bijna half 6 ’s morgens ><

31 december
I felt like shit the next morning, zóóó misselijk! Het heeft me de halve dag gekost om op te staan en te gaan douchen. Gelukkig is Gianna farmacist, en kwam ze om een uur of 12 al mijn pilletjes brengen (eentje tegen de misselijkheid in je maag, en eentje om je hoofd te laten vergeten dat je misselijk bent). Jason maakte pancakes met blueberries and cream voor ontbijt (om 2 uur ’s middags), maar ik had geen honger, dus weinig gegeten.

Daarna hebben we met z’n alleen een film gekeken, voordat het tijd was om naar de winkel te gaan. We hadden met z’n allen in het park om 5 uur afgesproken (well, originally at 2.30 but then we obviously weren’t up to it) om een grote BBQ te houden. In de winkel kwamen we Jane tegen, which was quite funny.
De bbq zelf was quite good, Alana and her boyfriend waren er ook. Ik voelde me niet helemaal lekker, dus heel veel water gedronken en weinig gegeten. Maar het was een goede dag. Gevoetbald en gefrisbiet en een watergevecht met Will, I really enjoyed myself… Om een uur of 8 wilden we inpakken om naar de stad te gaan, want daar zou om 9 uur childrens fireworks zijn. Private fireworks zijn illegaal hier in Australie, dus dat zou het enige vuurwerk zijn wat ze zouden zien. Totdat we de auto’s vol wilden gaan laden, en we erachter kwamen dat Matt’s auto een lekker band had. Dus de RNMA (ANWB in oz) gebeld, en gelukkig waren ze er al heel snel. Binnen 5 minuten was het gefixd. Maar het was inmiddels al laat, en er kwamen ineens veel mensen het park inrijden. We figured the’d come and see the fireworks from the park/lake, so we decided to stay as well. The fireworks were pretty cool, not amazingly spectaculair, but what else to expect of a little city as Canberra?

Daarna naar Gianna’s huis gereden (Matt is eerst naar huis gereden, auto daar gelaten, en heeft een taxi naar Gianna’s huis genomen, zodat hij kon drinken). Daar Latin music geluisterd, waarna iedereen ging dansen. Om 12 uur geproost, en sterretjes afgestoken. Will had Cubaanse sigaren op hun reis naar Cuba een paar maanden geleden gekocht, en besloot dat het een goed idee was om die met NYE te roken. Eerst alleen the guys, maar ik wilde het ook proberen. Dus ik kreeg Matt’s sigaar om het te proberen, maar ik heb hem niet meer terug gegeven. ;) Het is niet dat ik de smaak nou zou geweldig vond, maar rookfiguurtjes (proberen te) blazen is awesome! Daarna meer gedanst; limbo (spierpijn the next day!), Gianna leerde me de merengue, en Jason en ik dansten de salsa. De basis althans, want ik het geen zuidamerikaans gevoel voor ritme  We hadden de vorige dag met z’n allen een programma over een magician zitten kijken, en Will had een van zijn trucks ontmaskerd. Daarna een paar andere trucks uitgeprobeerd, die allemaal amazing genoeg echt werkten. Jason was so amazed that it had worked, that he jumped 2 meters back into the air, screaming… So funny! Ik heb ze opgeschreven, zodat ik ze ook in NL kan uitproberen  Tegen een uur of 3 gaan slapen….

1 januari
De volgende ochtend weer een redelijk rustige ochtend gehouden, maar Jason moest om 11 uur op het vliegveld zijn, omdat hij weer terug naar Brissy vloog. Eerst naar Wendy en Matt’s gereden, omdat zij geen bagage mee konden nemen in de auto. Vanwege de lekker band gisteren. Een heel gedoe, maar uiteindelijk zijn Jane, Gianna en Jason in één auto met alle bagage gegaan, en reden Matt, Wendy, Fabian en Tia Elena en ik in Matt’s auto.

Heel klein airport heeft Canberra zeg, bijna schattig! Ze noemen het een international airport, maar alleen zodat de diplomaten rechtstreeks in kunnen vliegen, want de rest van de vluchten zijn allemaal nationaal. We konden heel ver met de rest meelopen, we konden zelfs door de securitycheck heen meelopen. Daarna Jason, Jane en Fabian naar huis vliegtuig gebracht, en bij ze gewacht tot ze het vliegtuig inmoesten. Toen moest Tia Elena nog 2 uur wachten voor naar vlucht naar Sydney zou vertrekken, dus zijn Matt, Wendy, Gianna en ik bij haar gebleven om te wachten. 2 uur later kon ook zij haar vliegtuig in. Wat een mini zeg! Als er 30 mensen inkonden was het veel, echt niet overdreven! Ook bij haar konden we erbij blijven totdat we haar het vliegtuig in zagen verdwijnen. Toen ook weer weggegaan, Gianna en ik naar huis en Wendy en Matt naar huis eigen huis.

Toen met Gianna boodschappen gaan doen voor het diner, en later met Will naar zijn werk gereden om wat nette kleren te brengen. (Will gaat op de motor naar zijn werk, en verkleed daar. Maar zijn nette overhemden kan hij niet meenemen op de motor, dus die moest hij met de auto naar zijn werk brengen. En aangezien wij de rest van de week de auto zouden hebben, moest het op 1 januari gebeuren. Wanneer er dus niemand op kantoor is. Maar dat was wel gaaf, want toen kon ik even rondkijken.) ’s Avonds makkelijk gegeten; tuna and rice. Nog even een film gekeken, maar op tijd gaan slapen, we waren allemaal wrecked van ruim een week niet naar bed gaan voor 2 uur ’s nachts. We waren te moe om nog alles in te pakken, dus besloten dat de volgende ochtend te doen. Morgen start onze Melbourne roadtrip, I’m excited!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 18373

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 06 Maart 2013

Down Under and Kiwiland

Landen bezocht: