Roadtrip Melbourne dag 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Roadtrip Melbourne dag 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Roadtrip Melbourne dag 1

02 Januari 2013 | Australië, Melbourne

2 januari
Vanochtend stonden we dus redelijk op tijd op, omdat we nog vanalles moesten regelen. Heerlijk ongeorganiseerd! We waren beide nog niet helemaal wakker, ook Gianna begon de dag niet geweldig. Ze wilde fancy toast voor ons maken voor het ontbijt, dus besloot ze om bolletjes te toasten. Alleen kwam ze er na een kwartier achter dat ze ipv de oven én de temperatuur aan te zetten, ze alleen de oven aangezet had. Alleen maar lucht dus, geen warmte. Daarna had ze het goed ingesteld, en ging ze weer door met inpakken. Alleen vergat ze de bolletjes in de oven, dus opeens begon het ontzettend te roken in de keuken; alle bolletjes zwart. Ze had het zo goed bedoeld, maar uiteindelijk hebben we dus gewone toast als ontbijt gegeten. Met Vegemite, dat dan weer wel 

Om 10.15 zijn we weggegaan. Eerst Canberra in, opzoek naar een camerashop. Ik had de 31e de camera van Will en Gianna gebruikt, maar kon echt nergens meer het lensdopje vinden. Dus we besloten om een nieuwe te kopen. We moesten eerst nog een poos zoeken, en liepen steeds in de verkeerde richting, maar uiteindelijk de winkel kunnen vinden. Daarna in het winkelcentrum nog een bubbletea gekocht voor we eindelijk echt opweg konden. En je raadt het nooit, zodra we de auto instapten om weg te gaan vond ik het lensdopje die ik kwijt geraakt was. Damn! Nouja, nu hebben ze iig een reserve. Bubbletea is vet lekker trouwens… Het is een iced tea met ballen van tapiocameel erin. Heel bijzonder, maar echt lekker! Uiteindelijk pas om 11 uur echt begonnen aan de reis. Na ongeveer 2 uur gestopt, geplast, en van bestuurder gewisseld. Ik mocht weer rijden! :D Lunch in een vet schattig dorpje onderweg. Het was heet, maar in de auto met aircon goed uit te houden. We hebben onderweg ontzettend veel zitten kletsen, supergezellig! Toen we in de omgeving van Melbourne kwamen weer van bestuurder gewisseld, zodat ik niet in Melbourne zelf hoefde te rijden. Het is namelijk de enige stad van oz met metro’s, dus ze hebben een paar rare (extra) regels. Gianna paniekte al over de hookturns, dus ik was zóó blij dat ik het zelf niet hoefde te doen!

Uiteindelijk met behulp van de Navman (die steeds de weg kwijtraakt ><) de backpackers kunnen vinden, maar geen parkeerplaats in de buurt. We moesten een poos zoeken, maar uiteindelijk vonden we een plekje ongeveer 5 minuten hiervandaan. Ingechecked in onze bp (backpackers), een douche gehad, en daarna naar Victoria Street Market gegaan. Dat is een grote overdekte markt met allemaal verschillende standjes waar je alle soorten eten van de wereld kon krijgen. Zelfs NL poffertjes :) Eerst iets Turks geprobeert (een soort pannekoek met lam, feta en spinazie) en later souvlaki gegeten. Er waren ook een hoop leuke kleine nicknackstandjes, waar Gianna een heel leuk jurkje heeft gekocht. Daarna weer terug naar de bp gegaan, het was inmiddels al echt koud! Eerst nog de auto verplaatst, want de plek waar we hem gezet hadden was niet echt een geweldig plek. We hebben de auto voor de deur kunnen zetten, maar daardoor moest Gianna wel om 7.30 ’s morgens haar bed uit om geld in de meter te gooien. ’s Avonds nog samen de rit naar de Great Ocean Road gepland, en om middernacht gaan slapen. Goede nacht gehad, weinig geluidsoverlast, goede bedden!