Roadtrip Melbourne dag 2 - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Roadtrip Melbourne dag 2 - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Roadtrip Melbourne dag 2

03 Januari 2013 | Australië, Apollo Bay

3 januari
Vanochtend om 10 uur vertrokken op naar the great ocean road. Onderweg veel geweldige uitzichten, veel foto’s gemaakt. Gezwommen at Point Danger (klinkt cool he? ), daarna lunch in een cafeetje onderweg gegeten. We stopten veel, wat erg fijn was, want het was een rit van ruim 6,5 uur. Daarna weer gaan zwemmen, op echt een prachtige plek! Bijna geen andere mensen, wat erg fijn was! Daarna naar Gibson Steps doorgereden, waar we een lange strandwandeling maakten. Jeetje, wat was het warm (later leerden we dat her nog veel heter kon worden). Daarna naar de 12 Aposteles gereden, of wat ervan over is iig. Het waren ooit 12 gigagrote rotsen in de zee, maar door erosie zijn er nog maar 5 van over. Erg toeristisch, maar wel leuk! We wilden een ijsje halen in de kiosk, maar omdat het te laat was was alles helaas al gesloten. Helaas waren de vliegen nogsteeds wel precent. Wat een verschrikkelijke beesten zeg! Ze kruipen in je oren, vliegen in je neus, en wandelen over je gezicht je ogen in. BLEEGGGGHHHH.

Na the 12 aposteles naar ons backpackers gereden. What a horrible place! Slechte service, geen uitleg over niets. We moesten naar een andere plek om de sleutel op te halen, kregen de sleutel en that’s it.

We hadden besloten dat we de sunset wilden kijken bij the 12 aposteles, dus waren soort van in a hurry om nog wat te kunnen eten ervoor. Naar Port Campbell gereden, waar we eerst tankten. Ernaast zat een fish and chips shop, wat ons wel een goed idee leek. Helaas was de vis uitverkocht, en de rest van het persooneel had geen zin meer om te werken, dus we konden ook niet eens alleen een bakje patat krijgen… Gelukkig was de pizzaria een stukje verder nog wel open, dus een pizza besteld. Alleen zou die 20 minuten duren voordat hij klaar was, en dan zouden we de sunset missen. Dus maar gezegd dat we om 21.15 terug zouden zijn, zodat onze pizza voor ons klaar zou staan. Als een idioot weer terug naar de 12 apostels gereden, waar we precies op tijd waren om nog wat foto’s van de EPIC sunset te kunnen maken. WOOOOOOOW! Toen dus weer terug naar the pizzaplace, onderweg nog een wallaby aan de kant van de weg zien zitten. Pizza was lekker! Daarna nog een ijsje gehaald, en die aan de waterfront gegeten. Cool uitzicht op the red sky!

Daarna weer naar Gibsons Steps gereden, om naar de sterren te kijken. Het was werkelijk waar een EPIC view! We zetten de sunroof open, en stonden op onze stoel. Wow, echt geweldig mooi! Zó veel meer sterren dan in NL! Daarna nog de auto uitgegaan en naar de sterren liggen kijken (je nek gaat na een poosje omhoog kijken echt zeer doen!) Een hoop satelieten voorbij zien komen, leuk om te zien! Het werd al flink koud, en Gianna werd helemaal gek geprikt door alle muggen, dus weer naar onze bp teruggegaan. Wat een verschrikkelijke plek zeg! De bedden waren vreselijk (je kon de springs door het matras heen voelen), de douches gaven geen warm water, alles was vies, kapot of schimmelig en het was vreselijk gehorig. Midden in de nacht kwamen er anderen thuis, en het klonk alsof iemand om 5 uur snachts met zijn stuiterbal was gaan spelen. What a horrible night!