Roadtrip Melbourne dag 6 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Roadtrip Melbourne dag 6 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Roadtrip Melbourne dag 6

07 Januari 2013 | Australië, Melbourne

7 januari
Jakkie, gisteravond voelde ik me al verkouden worden, maar vanmorgen werd ik echt snipverkouden wakker :( Omdat we ‘vroeg’ naar bed gegaan waren, stonden we eindelijk ook vroeg genoeg op om nog ontbijt te hebben in de bp zelf. Daarna de stad ingegaan, omdat Gianna gevonden had dat degene die de jurkjes maakte ook ergens in de stad een winkel moest hebben. Overal gezocht, gevraagd bij de touristinfo, maar helaas. Degene die de jurkjes ontworpen had, had een eigen webshop. Maar je raad het al, net het jurkje wat ik wilde hebben kon je niet kopen via de webshop. Helaas dus!

We hadden besloten dat we vandaag wilden gaan stijlerotsklimmen. Het is onze laatste dag in Mb vandaag, morgen weer naar huis rijden, dus we wilden redelijk rustig aan doen. Om half 11 waren we bij de klimwand, toen we zagen dat hij pas om 12 uur opende. Jeetje, het was echt onze dag niet! Nog maar weer de stad ingegaan dus, waar Gianna allemaal leuke nieuwe winkels ontdekte. En ze wist een heel schattig cafeetje, dus daar hebben we een icedcoffee gedronken. Daarna naar de winkels gegaan, waar Gianna allemaal leuke dingen heeft gekocht. Ik heb me ingehouden, en niets gekocht :) Inmiddels was het al 1 uur, dus zijn we naar the rockclimbing place teruggegaan. Daar een minicursus gekregen, en toen 2 wanden geklommen. Toen waren we moe, en zijn we weggegaan voor lunch. Een frozen coke en daarna souvlaki. Jammie! Toen weer teruggegaan, en weer 2 wanden geklommen. Toen waren we weer moe, en zijn we weggegaan voor een icedtea. Weer teruggekomen, en weer 2 wanden geklommen. Hoewel de een-na-laatste niet echt telt, want ik bleef maar naar beneden vallen. Ik had gewoon geen kracht in mijn armen en vingers meer. Alles trilde, ik kon gewoon niets meer sil houden. Dus die heb ik niet afgemaakt, en ben toen naar een makkelijkere gegaan. Zelfs die was ontzettend moeilijk, mijn spieren trilden zo ongecontroleerd, dat we besloten dat het tijd was om te stoppen ;)

Inmiddels was het al laat, en we hadden besloten dat we de zonsondergang wilden bekijken vanaf de Eurekatower. Dat is een hele hoge toren met een 360graden uitzicht over de stad. Dus eerst teruggegaan naar onze bp om te douchen en om te kleden, en daarna naar de toren. Helaas hadden we de zonsondergang net gemist, maar we konden we alle lichtjes van Melbourne by night zien, dat was tof! Daarna nog naar het casino gegaan, want daar hebben ze elk uur een spectaculaire vuurshow. Die van 9 uur hadden we gemist, dus rondgelopen tot we die van 10 uur konden zien. Het was idd best spectaculair, maar we waren zo moe! En we hadden nog niet eens gegeten. Maar helaas is het best moeilijk om na half 11 ’s avonds ergens nog eten te kunnen kopen, dus we ended up in a servo. Dat is een soort kiosk-achtig-iets. Daar kochten we een pie, die we op een bankje buiten opgegeten hebben. Best lekker. Denk ik, ik was te verkouden om iets te kunnen proeven. En te moe :( Dus weer terug gegaan naar de bp, inmiddels is het 10 over 12 ’s nachts. Morgen om half 8 gaat de wekker. De auto stond nog in de grote parkeergarage, en als we die tot morgenochtend zouden laten staan zouden we 22 dollar meer moeten betalen, dus Gianna is de auto gaan verplaatsen naar de straatkant. Ik was te moe om nog iets te doen, dus ik ben hier gebleven… Gianna heeft me net een antihistaminepilletje gegeven, zodat ik vannacht iig hopelijk niet steeds ontzettend benauwd wakker wordt omdat mijn neus zo vol zit.