Roadtrip Melbourne dag 3 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Roadtrip Melbourne dag 3 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Roadtrip Melbourne dag 3

04 Januari 2013 | Australië, Melbourne

4 januari
What a horrible night! Er zou breakfast bij zijn, maar nergens was eten te vinden. Na een snelle kop thee dus zo snel mogelijk weggegaan. De sleutel ingeleverd bij het restaurant tegenover, het lijkt wel alsof dit hele dorp uit alleen maar rare mensen bestaat. Maargoed, we zijn er maar snel vandoor gegaan, weer terug naar Melbourne. Voor vandaag werd extreme hitte voorspeld, 42 graden…

Ontbijt gehaald in hetzelfde cafe als waar we gisteren lunch aten, en daarna weer snel de auto in (want daar was tenminste aircon). Toen naar Sheoak Falls gegaan, wat cool was, maar veel te heet. Het was maar 600m one way, maar omdat het stijl klimmen en dalen in extreme hitte was, voelde het als 6 km… De falls zelf waren niet echt impressive, weinig water door de droogte. Maar het was de wandeling wel waard, erg mooi! Doordat het zo weinig geregend heeft de laatste tijd, zijn de bushfirerisks extreem hoog op het moment. Alles is kurkdroog, het is wachten totdat het misgaat. Er zijn overal bushfiremeters, waarop van dag tot dag aangegeven wordt hoe hoog het risico is. Op een schaal van 1 tot 7. 1 is gemiddeld gevaar, 7 is zowat als het al ergens brandt. Vandaag was het een 6. Extreem groot gevaar. Maar gelukkig niets gezien!

Na de wandeling hadden we het extreem heet, dus gaan zwemmen. Echt een ge-wel-dig mooi plekje gevonden! De oceaan was zóóóó prachtig van kleur! Het was echt extreem heet en midday, dus gelukkig waren we slim genoeg om met t-shirt aan te zwemmen. Anders waren we echt levend verbrand. Het water was extreem schoon, en precies de juiste temperatuur. Wow, het was amazing! Toen we weer terug bij de auto waren snapten we dat het goed was dar we kleding aanhadden gehouden; het was 48 graden. 48!!! Dat was waarschijnlijk omdat de auto een poos stil gestaan had in de zon, maar toch. Toen we eenmaal reden dropte de temperatuur naar 43 graden, en dat is het de rest van de dag gebleven. Wat patat gekocht onderweg als lunch, en die in de auto al rijdende opgegeten. Gewoon omdat het te warm was om niet in de aircon te zijn. Om een uur of half 5 waren we eindelijk weer terug in Melbourne.

Weer ingeckecked in onze bp, dezelfde als waar we de eerste nacht sliepen. Deze is zóóóveel beter! Meteen een heerlijke (warme!) douche genomen, en daarna de stad weer ingegaan. Eerst met de tram naar federation square. Overal en nergens een beetje rondgelopen, goede vibe! (Het was nogsteeds erg heet, vooral de wind was echt extreem warm! Zelfs nu ik dit zit te typen, en het is bijna 1 uur snachts, druipt het zweet overal van me af. En dat terwijl het raam wagenwijd openstaat en de van op mij gericht is. )

Iig, een frozen coke (dat kennen we niet in NL!) gedronken om een beetje af te koelen. Daarna door alle leuke kleine schattige straatjes gelopen. Echt een fijne stad, Melbourne! Een wandeling langs de meest bekende dingen van Melb gemaakt (graffity, Chinatown, Italian precinct). Daar avondgegeten bij een Italiaan met ontzettend lekkere versgemaakte pasta. Daarna nog een ijsje gekocht, en al lopend onderweg terug naar onze bp opgegeten. Orange/dark chocolate, JAMMIE! Daarna hadden we zo’n last van onze voeten dat we weer snel terug wilden. Onze kamer was nogsteeds extreem warm, dus ik kon niet slapen en ben dit dagverslag gaan schrijven. Gianna is inmiddels in slaap gevallen geloof ik, of iig half, omdat je elke 10 minuten anders moet gaan liggen omdat ze zoveel zweet. Ik denk dat het nogsteeds boven de 25 graden is… Toch maar proberen te slapen, want hoewel we morgen uit kunnen slapen wil ik redelijk optijd opstaan. Het belooft morgen weer een warme dag te worden, a lot cooler dan vandaag though…. Goodnite!