Roadtrip Melbourne dag 5 - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu Roadtrip Melbourne dag 5 - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van thebigadventure - WaarBenJij.nu

Roadtrip Melbourne dag 5

Blijf op de hoogte en volg

06 Januari 2013 | Australië, Saint Kilda

6 januari
Auw, auw, auw. Spierpijn! Jeetje, dat zwieren met je heupen ben ik dus echt niet gewend! Vooral mijn heupen en knien doen vandaag zóveel pijn! Traplopen gaat bijna niet, pff! Ik vraag me af hoe Gianna het doet. Zij heeft de hele avond staan dansen (ik moest steeds even stoppen) en had nergens last van. Gemeen :) Pas laat opgestaan vanmorgen, omdat we gister zo laat zijn gaan slapen.

Ik wilde zo’n zelfde jurkje als Gianna kopen, omdat ik hem zo leuk vond, dus we zijn vandaag de hele dag opzoek geweest. We waren véél te laat op om nog ontbijt te kunnen hebben in de bp, dus we gingen eerst weer naar de Queen Victoria Markets. Daar was vandaag weer markt (zondag) dus we hoopten dat er dezelfde stand zou staan als waar Gianna woensdag haar jurkje gekocht had. Het was een gigamarkt, de hele markt over gelopen, maar helaas haar niet kunnen vinden.

Inmiddels was het al tegen 12en, en hadden we nog niet eens ontbeten. We waren opzoek naar een smoothy or juiceplace, maar helaas konden we niets vinden. Dus we gingen naar een soort ‘snackbar’achtig iets, maar dan zonder frituur. Naja, maakt ook niet uit, we kochten een croissant voor Gianna en een blueberrymuffin voor mij. We vroegen of ze het warm konden maken, en ze zeiden dat ze dan wel konden. Helaas niet, want de bovenkant was verbrand, en net daaronder was het nog ijskoud. Ik weet niet wat ze ermee gedaan hebben, maargoed. Toen we het net zaten te eten begonnen ze onderling ook nog eens ontzettende ruzie te maken, dus we zijn maar zo snel mogelijk weer weggegaan.

Naar de andere kant van de stad gelopen, omdat we wisten dat ze bij het centraal station lekkere smoothies verkochten. Een mango/passie/limoensorbertsmoothie gekozen deze keer. Jammie! Vanaf daar naar de tram gelopen (waar Melbourne bekend om staat) om naar St Kilda te gaan, hét strand van Melbourne. Het was een hete dag en we waren moe, dus we hadden we zin om weer even het water in te duiken. Helaas was het echt ontzettend windy, en waren de golven veel te hoog om normaal in te kunnen zwemmen. Dus een wandeling over de pier gemaakt, waar je normaal pinguins kan spotten. Maar omdat het zo hard waaide waren ze er niet (tuurlijk, ik zal wel eens geluk hebben met het zien van pinguins, dolfijnen of schildpadden ><).

Toen weer teruggelopen, en een poos zitten kijken naar de vele kitesurfers in de haven. Ik ben er nu helemaal van overtuigd, als ik weer terug ben in NL ga ik kitesurflessen nemen! Daarna een lange strandwandeling gaan maken, maar het was niet heel aangenaam omdat het zo hard waaide. Daardoor werden we half gezandstraald… Lunch gegeten in een English pub, jummie rosemarymash! Weer teruggelopen naar de tram, om weer naar huis te gaan. Bij de supermarkt noodles, 2 blikjes tonijn en een bakje minitomaatjes gekockt. Redelijk in de buurt van onze bp was een groot park, dus we zijn daar naartoe gegaan om een nap te houden. Heerlijk! Het weer was echt perfect, hoewel het na een poosje wel koud was in de schaduw.
Toen weer terug gegaan naar onze bp, om ons geweldige maal te eten op het dak in de laatste stralen zon. Het was echt heerlijk trouwens, chickennoodles with tuna and tomato, een echte studentenmaaltijd, lekker goedkoop. Deze ga ik onthouden!

Toen weer teruggegaan naar onze kamer, om nog een filmpje te kijken. Daarna keken we nog een film, maar halverwege was ik zo moe, dat ik in slaap viel. Zonder dat ik het zelf doorhad >< Ik lag op de grond, dus de film maar gestopt en lekker in mijn bed gaan liggen. Dat ligt veel fijner, vooral omdat ik nogsteeds zoveel spierpijn heb :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 18362

Voorgaande reizen:

07 November 2012 - 06 Maart 2013

Down Under and Kiwiland

Landen bezocht: